Ders etkinliklerine katılım ölçeği yazılılar gibi ortalamaya etki etmektedir. Peki bu puanı verirken nelere dikkat edilmelidir?
- Ders etkinliklerine katılım puanı her dersten (Seçmeliler de dahil) en az bir tane en fazla 5 tane verilmelidir.
- Ders etkinliklerine katılım puanının sayısı aynı ders için her öğrenciye aynı sayıda olmalıdır. Örneğin Türkçe dersinde verilmesi gereken puan sayısı her öğrenci için eşit olmalıdır. Bir öğrenciye 2 diğerine 3 başka birine 4 verilemez.
- Verilecek puan sayısı sene başında zümre öğretmenleri kararında alınarak bütün zümre öğretmenleri eşit sayıda puan vermelidir. Bu öğrenciler arasında oluşabilecek eşitsizliği önleyecektir.
- Ders etkinliklerine katılım puanı ortalamaya direkt etki eder. Her bir puan ortalamaya katılır.
- Ders etkinliklerine katılım puanının verilmesinde ölçüt kullanılır. Örnek bir ölçüt için dersici_degerlendirme_olcegi.zip tıklayınız
Madde 4 (1-d): Ders etkinliklerine katılım: Öğrencilerin, sınıf veya okul içinde yaptıkları; eleştirel düşünme, problem çözme, okuduğunu anlama, araştırma yapma gibi bilişsel, duyuşsal, psikomotor alanındaki becerilerini kullanmasını ve geliştirmesini sağlayan, performansını değerlendirmeye yönelik çalışmaları,
Madde 22 (3): Öğrencilere, her dönemde seçmeli dersler dâhil bütün derslerden en fazla beş defa olmak üzere ders etkinliklerine katılım puanı verilir.
Madde 27 (2-a): Öğrencinin sınavlardan, ders etkinliklerine katılımdan ve varsa projeden aldıkları puanların aritmetik ortalaması ile belirlenir.